(Mr.Dream) Encik Mimpi VS aku

Encik Mimpi
Seperti namamu
Hidup bagaikan mimpi bagiku
Menyukai artis sepertimu juga bagaikan mimpi bagiku
Membaca blogmu memberi ilham kpd ku utk terus menulis

Sejujurnya aku hampir berputus asa utk jd seorg penulis
Kerna tidak mendapat sokongan
Malah tiada siapa yang tahu hobi dan minatku
Tetapi mengenali dirimu menguatkan semangatku
Seolah olah utk jd berjaya sepertimu
Tidak memerlukan peminat yg banyak
Tidak perlu dikenali
Malah sikap rendah dirimu
Menunjukkan betapa ikhlasnya dirimu dlm bidang yg kau ceburi

Walaupun hanya mengenalimu dr lagu yg kau gubah,nyanyikan,ciptakan
Namun diriku tetap bersyukur
Masih ada insan yg positif sepertimu
Begitu tekadnya bila dirimu berkata
Bahawa dirimu bersedia menerima kritikan pedas

Aku juga sepertimu
Seorg yg pemalu
Tetapi tidak sedia utk menerima sebrg komen negatif
Oleh kerana itu aku begitu berhati hati bila berkarya
 Kerna takut utk melukai pelbagai pihak
Tetapi dirimu begitu berani menyuarakan 
Apa yg kau rasa melalui lagu gubahan dan lagu ciptaanmu

                                                  Terlalu jauh perbezaan antara kita
                                                  Engkau begitu berani
                                                  Tetapi aku begitu takut
                                                  Engkau berbakat
                                                  Aku hanya mencuba tanpa bakat
                                                  Engkau mempunyai org yg menyokong
                                                  Tetapi aku hanya berdoa kpd Allah utk memberi semangat kpdku
                                                  Seperti langit dan bumi
                                                  Dirimu dan diriku

                                                   Encik mimpi
                                                   Aku akan selalu mendoakan kejaya dirimu
                                                   Kaulah ilham,idola dan inspirasi hidupku
                                                   Moga sikapmu menjadi contoh peminat sepertiku
                                                   Semoga identitimu tetap menjadi rahsia
                                                   Seperti yg kau mahukan


Comments

Popular posts from this blog

Terbang Tunduk by Fynn Jamal

Boulevard Kuching Sarawak

Selamat Hari Jadi Arwah Ayah